default_mobilelogo

#FunduszeUE  #FunduszeEuropejskie

Stowarzyszenie Nasza Wielkopolska w partnerstwie z IP-Office Sp. z o.o. otrzymało wsparcie finansowane z Unii Europejskiej dzięki któremu realizuje projekt: Równe szanse FEWP.06.03-IP.01-006323

W ramach projektu realizowane będzie następujące wsparcie:

  1. Warsztaty - równouprawnienie w zatrudnieniu – w ramach projektu oferowane są trzydniowe warsztaty grupowe, których program obejmował będzie:

    1.Pojęcie dyskryminacji,

    2.Formy dyskryminacji,

    3.Ochronę prawna przed dyskryminacją,

    4.Niedozwolone praktyki pracodawców,

    5.Jak reagować na dyskryminację,

    6.Gdzie udać się po pomoc,

    7.Trening pewności siebie i asertywność

    Warsztaty będą prowadziły do nabycia kompetencji,co będzie weryfikowane na podst. testu. Zakończenie warsztatów będzie potwierdzone zaświadczenie lub innym dokumentem potwierdzającym ukończenie warsztatu i uzyskanie kompetencji

  2. Identyfikacja indywidualnych potrzeb uczestniczek projektu, w tym opracowanie i aktualizacja IPD - projekt oferuje kompleksowe wsparcie zgodne z indywidualnymi potrzebami uczestniczek w zakresie aktywizacji społeczno-gospodarczej. Potrzeby każdej uczestniczki zostaną ustalone w oparciu o indywidualną diagnozę przeprowadzana przez doradcę zawodowego. Elementy ww. diagnozy: sytuacja na rynku pracy i rodzinna,wiek,stan zdrowia, problemy i bariery, posiadane: wiedza kwalifikacje, kompetencje, umiejętności predyspozycje i preferencje do wykonywania danego zawodu, potrzeby szkol./walidacyjne, możliwości doskonalenia zawodowego. Na podst. ww. diagnozy opracowany/zaktualizowany będzie Indywidualny Plan Działania dla każdej uczestniczki,

 

  1. Warsztaty – dotyczące godzenia ról zawodowych i rodzinnych - w ramach projektu oferowane są trzydniowe warsztaty grupowe, których program obejmował będzie:

    1.Czym jest work-life-balance,

    2.Przepisy prawne wspierające godzenie ról zawodowych i rodzinnych,

    3.Test work-life-balance,

    4.Czynniki utrudniające i ułatwiające godzenie ról,

    5.Tworzenie własnej strategii godzenia życia zawodowego i prywatnego

    6.Zarządzanie czasem i wyznaczanie priorytetów

    7.Zarządzanie stresem

    Warsztaty będą prowadziły do nabycia kompetencji, co będzie weryfikowane na podst. testu. Zakończenie warsztatów będzie potwierdzone zaświadczeniem potwierdzającym ukończenie warsztatu i uzyskanie kompetencji

  2. Szkolenia z kompetencji/kwalifikacji cyfrowych - szkoleniami w ramach projektu objęte zostaną osoby u których na etapie IPD zdiagnozowana będzie potrzeba podniesienia kompetencji/kwalifikacji cyfrowych. Zakres szkoleń dla poszczególnych uczestniczek zostanie ustalony w oparciu o ocenę umiejętności cyfrowych . Szkolenia dotyczyć będą 2 zakresów:

    1.Szeroko rozumianych kompetencji cyfrowych,

    2.Konkretnych pakietów oprogramowania i narzędzi biurowych,umiejętności cyfrowych,które są niezbędne do efektywnego poszukiwania pracy formie egzaminu).

    Zakończenie szkolenia będzie potwierdzone zaświadczeniem lub innym dokumentem potwierdzającym ukończenie szkolenia i uzyskanie kompetencji/kwalifikacji.

 

  1. Indywidualne wsparcie psychologiczne - wsparcie psychologiczne, polegać będzie głównie na zwiększaniu poziomu motywacji uczestniczek do podjęcia zatrudnienia, pracy nad przekonaniami dotyczącymi ról płciowych i stereotypami dotyczącymi płci, wzmacnianiu samooceny uczestniczek, rozwijaniu samoświadomości własnych zasobów, pracy z samokrytycyzmem, podnoszeniu pewności siebie, zmianie negatywnych wzorców w myśleniu oraz modyfikowaniu zachowań, które utrudniają zmianę sytuacji na rynku pracy.

  2. Poradnictwo zawodowe indywidualne - poradnictwo zawodowe indywidualne będzie realizowane w okolicznościach wspomagających aktywny proces poszukiwania pracy i będzie obejmowało w szczególności: przygotowanie uczestniczki do rozmowy kwalifikacyjnej, w tym pomocy w przygotowaniu CV i listu motywacyjnego, symulację rozmowy kwalifikacyjnej, wsparcie uczestniczki w przypadku ewentualnych niepowodzeń na rozmowach kwalifikacyjnych, analizę przyczyn niepowodzeń na rozmowie kwalifikacyjnej itp.

  3. Szkolenia i kursy podnoszące kwalifikacje i/lub kompetencje – szkolenia organizowane w ramach projektu będą zgodne ze zdiagnozowanymi potrzebami i potencjałem UP oraz specyfiką wewnątrzegionalną. Zakres szkoleń zostanie ustalony w IPD. Każde szkolenie będzie prowadziło do nabycia kwalifikacji/kompetencji. Zakończenie szkolenia będzie potwierdzone zaświadczeniem lub innym dokumentem potwierdzającym ukończenie szkolenia i uzyskanie kompetencji/kwalifikacji.

 

  1. Pośrednictwo pracy – w ramach pośrednictwa pracy planowana jest analiza Indywidualnych Planów Działania i portfolio uczestniczki, wyszukiwanie ofert pracy i staży dla uczestniczek, skojarzenie uczestniczek z potencjalnym pracodawcą, pomoc w zaaranżowaniu spotkania z pracodawcą, wyznaczanie zadań dla uczestniczki związanych z samodzielnym poszukiwaniem pracy, monitorowanie aktywności uczestniczek w procesie poszukiwania pracy. Uczestniczka będzie objęta pośrednictwem pracy do momentu podjęcia zatrudnienia/zakończenia projektu.

 

  1. Staże zawodowe – trzymiesięcznym wsparciem zostanie objętych 12 osób. Staże będą realizowane w zawodach, w których uczestniczki odbędą szkolenia w ramach projektu. Warunki udzielania staży, takie jak np. okres trwania, wysokość stypendium, itp., będą realizowane na zasadach określonych w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy i odpowiednich aktach wykonawczych do ustawy. Osobom biorącym udział w stażu przysługuje miesięczne stypendium stażowe

  2. Konferencje - w projekcie planuje się realizację 2 konferencji mających na celu zwiększanie poziomu wiedzy i świadomości społecznej w zakresie elastycznych form zatrudnienia, obowiązujących przepisów ułatwiających godzenie życia rodzinnego i zawodowego oraz promowanie dobrych praktyk w tym zakresie. Konferencje obejmować będą: elastyczne formy zatrudnienia, dyrektywę rodzicielską i dyrektywę work-life balance oraz dobre praktyki pracodawców w zakresie work-life balance.

 

Projekt skierowany jest do 100 osób uczących się, pracujących, zamieszkujących (w rozumieniu Kodeksu Cywilnego),a w przypadku osób bezdomnych przebywających w województwie wielkopolskim.

 

Celem projektu jest zwiększenie w okresie od 01.11.2024 do 30.11.2025 poziomu równości szans kobiet i mężczyzn na wielkopolskim rynku pracy poprzez:

1.zwiększenie potencjału wiedzy 98 os., w tym 84K,14M z województwa wielkopolskiego, w tym min.50% mieszkańców terenów wiejskich, min.12 os w wieku 18-29l., min. 3 osób z niepełnosprawnością, w zakresie równości szans K i M na rynku pracy, w tym 64K i 14M w zakresie godzenia ról zawodowych i rodzinnych oraz 30K w zakresie równouprawnienia w zatrudnieniu.

2.zwiększenie możliwości zatrudnienia 50 kobiet niepracujących z województwa wielkopolskiego, poprzez objęcie zindywidualizowanym i kompleksowym programem aktywizacji społeczno-zawodowej, a w efekcie podniesienie kompetencji/kwalifikacji 48 kobiet, nabycie doświadczenia zawodowego przez 12 kobiet, podjęcie zatrudnienia przez 21 kobiet.

3. poprawę sytuacji 10 K na rynku pracy, rozumianą jako podjęcie zatrudnienia lub poprawę warunków zatrudnienia.

 

W ramach projektu osiągnięte zostaną następujące rezultaty:

  1. Liczba osób, które podniosły poziom wiedzy w zakresie równości kobiet i mężczyzn dzięki wsparciu w programie – 98 osób w tym 84 kobiet i 14 mężczyzn

  2. Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu – 67 osób w tym 67 kobiet

  3. Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, po opuszczeniu programu – 21 osób w tym 21 kobiet

  4. Liczba osób znajdujących się w lepszej sytuacji na rynku pracy po opuszczeniu programu – 10 osób w tym 10 kobiet

 

WARTOŚC PROJEKTU: 801 228,79

KWOTA DOFINANSOWANIA: 761 167,35

KWOTA DOFIANSOWANIA UE: 560 860,15

 

#FunduszeUE  #FunduszeEuropejskie

Stowarzyszenie Nasza Wielkopolska w partnerstwie z IP-Office Sp. z o.o. otrzymało wsparcie finansowane z Unii Europejskiej dzięki któremu realizuje projekt: Akcja integracja FEWP.06.12-IP.01-0104/23

W ramach projektu realizowane będzie następujące wsparcie:

  1. Opracowanie Indywidualnych Planów Integracji i ich monitoring – dzięki Indywidualnym Planom Integracji określone zostaną potrzeby każdego uczestnika projektu. Zostaną one ustalone w oparciu o indywidualną diagnozę przeprowadzane przez doradcę ds. integracji. Diagnoza będzie obejmowała takie elementy jak znajomość j. polskiego, sytuacja na rynku pracy i rodzinna, wykształcenie, posiadane kwalifikacje i kompetencje, które mogą być poddane walidacji zgodnie ze Zintegrowanym Systemem Kwalifikacji, predyspozycje zawodowe,rodzaj wykonywanej/poszukiwanej pracy, problemy i bariery, różnice kulturowe, płeć, wiek, status migracyjny. Diagnoza przygotowywana jest w oparciu o wywiad oraz test kompetencji językowych.

  2. Wsparcie asystenckie – dzięki któremu uczestnicy projektu otrzymają wsparcie procesu integracji uchodźców, osób w procedurze oraz imigrantów wymagających wsparcia i uzyskanie przez nich samodzielności oraz integracji ze społecznością lokalną.

  3. Kursy grupowe języka polskiego – poziom kursów zależny będzie od potrzeb uczestników. Kurs będzie realizowany w formie stacjonarnej. Programy nauczania będą obejmowały naukę struktur leksykalnych i gramatycznych właściwych danemu poziomowi nauczania oraz uwzględniały będą ćwiczenia następujących sprawności językowych takich jak mówienie,czytanie, słuchanie i pisanie.

  4. Indywidualne wsparcie psychologiczne – obejmować będzie pomoc w walce z traumą, stresem, lękiem, poczuciem bezradności, niepewności, braku bezpieczeństwa, alienacji, innymi negatywnymi emocjami, których doświadczają uczestnicy projektu. Dzięki wsparciu u uczestników zwiększony zostanie poziom motywacji do aktywności zawodowej i społecznej, podnoszenie pewności siebie, rozwijanie samoświadomości własnych zasobów, zmianę negatywnych wzorców w myśleniu oraz modyfikację zachowań, które utrudniają adaptację społeczną i zawodową. Zakres wsparcia będzie dostosowany do potrzeb uczestników.

  5. Doradztwo zawodowe grupowe – obejmować będzie zagadnienia z polskiego rynku pracy (podstawowe przepisy regulujące pracę cudzoziemców,instytucje rynku pracy i ich kompetencje,formy zatrudnienia, prawa i obowiązki pracownika i pracodawcy), analizy rynku pracy, metod poszukiwania pracy, rodzajów rekrutacji, przygotowanie CV i listu motywacyjnego, trening autoprezentacji (przygotowanie i zachowanie na rozmowie kwalifikacyjnej,skuteczna komunikacja,wygląd, mowa ciała,emisja głosu itp.) Efektem wsparcia będzie nabycie kompetencji potwierdzonych odpowiednim dokumentem.

  6. Indywidualne poradnictwo prawne - obejmuje udzielanie porad prawnych z zakresu praw człowieka, prawa migracyjnego, procedur administracyjnych, prawa lokalowego, pomocy społecznej, prawa rodzinnego i spadkowego, prawa pracy i wsparcia prawnego w kontaktach z pracodawcami, ubezpieczeń społecznych, spraw karnych i innych, w zależności od potrzeb uczestników. Wsparcie będzie udzielane w sprawach wymagających specjalistycznej pomocy, wykraczającej poza zakres kompetencji i wiedzy asystenta ds. integracji. Zakres wsparcia będzie dostosowany do indywidualnych potrzeb uczestników.

  7. Działania na rzecz integracji kulturowej poprzez organizację wycieczek – zadanie przewiduje się organizację działań na rzecz integracji kulturowej poprzez organizację wycieczek krajoznawczych, w tym do muzeów, obiektów historycznych,obiektów kultury itp., umożliwiających uczestnikom zapoznanie się z historią Polski i Wielkopolski oraz zaznajomienie się z polską i wielkopolską kulturą. Wycieczki będą realizowane na terenie Wielkopolski.

  8. Szkolenia i kursy podnoszące kwalifikacje i/lub kompetencje - wszystkie szkolenia będą zgodne ze zdiagnozowanymi potrzebami i potencjałem uczestnika oraz zdiagnozowanymi potrzebami właściwego lokalnego/regionalnego rynku pracy (w oparciu o Barometr zawodów, analizy WUP/PUP, analizę ofert pracodawców). Zakres szkoleń zostanie ustalony w Indywidualnym Palnie Integracji. Efektem każdego szkolenia będzie uzyskanie kwalifikacji/nabycie kompetencji potwierdzonych odpowiednim dokumentem.

  9. Pośrednictwo pracy – w ramach zadania przeprowadzona zostanie analiza Indywidualnych Planów Integracji i portfolio uczestnika, wyszukiwanie ofert pracy i staży dla uczestników, promowanie ofert uczestników, skojarzenie uczestnika z potencjalnym pracodawcą, pomoc w dostosowaniu dokumentów aplikacyjnych do potrzeb danego procesu rekrutacyjnego, pomoc w przygotowaniu do rozmowy kwalifikacyjnej, pomoc w zaaranżowaniu spotkania z pracodawcą, wyznaczanie zadań dla uczestnika związanych z samodzielnym poszukiwaniem pracy, monitorowanie aktywności uczestników w procesie poszukiwania pracy, analiza ewentualnych niepowodzeń na rozmowach kwalifikacyjnych.

  10. Staże zawodowe – w ramach staży wsparciem zostaną objęte 4os. Staż dla jednej osoby trwał będzie 3 miesiące. Miejsca realizacji staży będą dobierane adekwatnie do potrzeb uczestników, określonych w Indywidualnym Planie Integracji oraz z uwzględnieniem kryteriów jakości i wiarygodności pracodawcy. Ponadto staże będą realizowane w zawodach, w których uczestnicy odbędą szkolenia w ramach projektu.

  11. Organizacja warsztatów międzykulturowych dla uczestników projektu oraz osób z ich otoczenia - w ramach zadania przewiduje się organizację warsztatów międzykulturowych dla uczestników projektu oraz osób z ich otoczenia (w tym m.in. dzieci, współmałżonkowie, partnerzy, rodzice, rodzeństwo itd.),a także społeczności lokalnych (w tym dzieci i dorośli), umożliwiające wzajemne poznawanie tradycji, zwyczajów, kultury, kuchni, itp.

  12. Działania na rzecz integracji ze społecznością lokalną poprzez organizację wydarzeń sportowo-rekreacyjnych - w ramach zadania przewiduje się organizację działań na rzecz integracji ze społecznością lokalną poprzez organizację wydarzeń sportowo-rekreacyjnych w formie pikników rodzinnych, festynów sąsiedzkich itp.,w trakcie których organizowane będą gry, konkursy, zawody rodzinne, zawody sportowe dla dzieci i dorosłych, w tym dla UP i os. z ich otoczenia (w tym m.in. dzieci, współmałżonkowie, partnerzy ,rodzice itd.),a także społeczności lokalnych (w tym dzieci i dorośli),umożliwiające wspólną zabawę i wzajemne poznanie.

Projekt skierowany jest do 40 pełnoletnich obywateli Ukrainy legalnie przebywających na terenie Polski. Z udziału w projekcie wykluczone są osoby które:

  1. otrzymują jednocześnie wsparcia w innym projekcie z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej EFS+,

  2. posiadają obywatelstwo któregokolwiek z krajów UE lub Norwegii, Islandii, Liechtensteinu, Szwajcarii,

  3. posiadają status osoby objętej sankcjami w związku z wojną w Ukrainie.

 

Celem projektu jest zwiększenie w okresie 01.08.2024-30.09.2025 stopnia integracji 28 obywatelek i 12 obywateli Ukrainy, przebywających legalnie w Polsce, w wieku min. 18 l., zamieszkałych, uczących się, pracujących, a w przypadku os. bezdomnych przebywających na terenie województwa wielkopolskiego., w tym 60% osób bezrobotnych i biernych zawodowo i 40% os. pracujących. Cel realizowany będzie w wymiarze:

  • zawodowym poprzez podniesienie kompetencj/kwalifikacjii zawodowych przez min.36 os., podniesienie kompetencji w zakresie poszukiwania pracy przez min.36os., podniesienie kompetencji w zakresie znajomości języka polskiego przez min. 36 os., nabycie doświadczenia zawodowego przez 4 os., podjęcie/utrzymanie/zmianę zatrudnienia przez min. 32 os.

  • społeczno-kulturowym poprzez poprawę sytuacji społecznej u min.32 os., zwiększenie poziomu uczestnictwa w życiu społecznym i kulturalnym u min.36os.

  • prawnym poprzez zwiększenie poziomu wiedzy i świadomości u min.36 os. w zakresie przysługujących im praw i obowiązków, obowiązujących w Polsce przepisów oraz sposobu organizacji usług publicznych.

W ramach projektu osiągnięte zostaną następujące rezultaty:

  1. Liczba osób, które podjęły kształcenie lub szkolenie po opuszczeniu programu – 8 osób w tym 5 kobiet i 3 mężczyzn

  2. Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu – 36 osób w tym 25 kobiet i 11 mężczyzn

  3. Liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, po opuszczeniu programu – 24 osób w tym 17 kobiet i 7 mężczyzn

  4. Liczba osób, których sytuacja społeczna uległa poprawie po\ opuszczeniu programu – 32 osób w tym 22 kobiet i 10 mężczyzn

 

WARTOŚC PROJEKTU: 854 833,51

KWOTA DOFINANSOWANIA: 812 091,83

KWOTA DOFIANSOWANIA UE: 598 383,45